esmaspäev, 2. jaanuar 2012

Sess hakkab, sess hakkab...

... seda laulaks viisil: http://www.youtube.com/watch?v=WRmRyfcKCco
Esimne eksam juba ülehomme. Esimene "pähkel" on matemaatiline didaktika. Teadmiste kinnistamiseks kriban ka siia veidi võõrsõnu ja fakte (allikas M.Lepik TLÜ konspekt):
* Tegevuse kognitiivne tahk -tunnetuslik, intellektuaalne
* Tegevuse afektiivne tahk - väärtusorientatsiooniline
* Tegevuse psühho-motoorne tahk -käeline
* Taksonoomia -hierarhiline klassifktasioon
* Kognitiivse taksonoomia tasemed - teadmine, mõistmine, rakendamine, analüüs, süntees, hindamine - koolimatemaatikas sageli rakendamise tasemest edasi ei jõutagi :(
* Afektiivse taksonoomia tasemed - tähelepanemine, reageerimine, väärtustamine, väärtuste süsteem, väärtuste alusel eelistamine
* Individuaalne kognitiivne e semantiline struktuur - olemasolev mõistete ja seoste võrgustik
* Traditsiooniline koolimatemaatika = reeglite kogum ÄRA õppida!
* Formalistlik koolimatemaatika =loogiliste arutluste ja rangete tõestuste kogu
* Konstruktivistlik koolimatemaatika = arutlusprotss reeglite rakendmaine lähtuvalt oma kogemusest
*"Õpilased näevad seda mida nad mõistavad, mitte ei mõsita seda mida nad näevad"
* Metakognitsioon - võime teadvustada juhtida oma mõtlemisprotsessi
* Sisuelemendid - faktid, mõisted, oskused, printsiibid
* Halo-efekt - õpetaja on mõjutatud õpilase eelteadmistest hindamisel
* Ko-efekt - mida tugevam klass, seda rangem hindamine
* Rosenthali efekt - õpetaja ootused õpilase edukuse suhtes peegelduvad õpilase arengus
* Loengu vormis õppetöös talletab õpilane 30-40% infost vaid
* Tugevaim õpilaskond klassist on 2,5 kl võrra ees ja nõrgem on 2,5 kl võrra maas keskmisest st ühes 5. klassis õpivad õpilased kelle teadmised on 2-3 kl tasemel ja 7-8 klassi tasemel.
* Võimed on inimpsüühhika iseärasused, millest sõltub oskuste ja vilumuste omandamine
* Eduka õppimise eeldused on: vajalikud eelteadmised, võimed ja positiivne hoiak omandavata suhtes - mmm, kas ma hetkel neid oman? yes :)
* Düsmatemaatika ehk düskalkulus. 1.-8. klassi õpilaste hulgas esineb: düslekisat 2,2%, düskalkulust 3.6% ja mõlemad korraga 2,7%.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar